Gull i Visuelt

procontra tok gull da Visuelt, Nordens største konkurranse innen visuell kommunikasjon, gikk av stabelen i oktober. Jobben vi har gjort for Jæren Sparebank stakk av med den gjeveste prisen i klassen illustrasjon, reklame/kampanje.

I Visuelt knivet 700 innsendte arbeider om å komme gjennom et trangt nåløye, og nivået på de innsendte arbeidene var svært høyt.

Jæren Sparebank bygger Jæren. Det grafiske konsept er en illustrasjonsrik identitet basert på byggeklosser. Symbolene er naturelementer gjort om til geometriske former som firkanter, trekanter, rektangler, sirkler, halvsirkler osv. Med disse formene kan du bygge nesten hva som helst. Anvendeligheten er tilnærmet uendelig. Og oppdraget til Jæren Sparebank er krystallklart: “Det er vi som bygger Jæren.” Det er altså en strategisk forankret jobb som vinner.

Kunden er også stolt!
Ingen vinner noe uten en modig kunde som slipper deg tett på. Derfor er gullet vårt like mye kunden sitt gull.

– Dette er en pris vi er stolte av. Jæren Sparebank ønsker å bli en enda mer populær bank, en bedre og mer moderne jærsk lokalbank enn de to forgjengerne. Derfor ønsket vi å overraske med en frisk og uventet profil. Den nye identiteten er tatt veldig godt imot, og det er stor stas at dette også faglig trekkes fram som en vinnerjobb, sier administrerende banksjef Tor Egil Lie i Jæren Sparebank.

 

Se juryen begrunne gullet!