ExxonMobil Human Graph

Oppgave

1 Lage en aktivitet som skulle trekke folk og engasjere på ExxonMobils stand på ONS 2016 (verdens nest største oljemesse), der 65 000 dresskledde teknisk kompetente hadde 1241 stander å velge mellom.
2 Motivere unge til å velge realfag – med fokus på matte og fysikk.
3 Aktiviteten skulle i etterkant doneres til Vitenfabrikken og dens brukere (barn).

Konsept

Vi utviklet et digitalt spill som omhandler mattens ST-graf, der stor forståelse av orientering i tid og rom er viktig. Ideen til spillet, Human Graph, er at man ved bruk av egen kropp kopierer en graf vist på skjermen. Spilleren beveger seg på en 5 meter lang spillebane, formet som en ”oversized” linjal i målestokk. Sonarteknologi styrer spillet/skjermene og navigerer deg gjennom spillets 4 nivåer. LED-lys i hodet: rødt=bom, grønt=treff, hvitt=klar. Design og utforming er inspirert både av matteverdenens piktogramstil og Petter Smarts gode lille hjelper (som ikke er så liten her).