Hellvik Hus: Flytt til de gode fremmedordene

Oppgave

Skape en identitet for boligprosjektet Lyngåsen i Nannestad kommune. Over 5 år skal det selges 150 familieboliger, frittstående og i rekke. Vi skulle gi prosjektet sjel og personlighet, få folk på visning, overbevise primært trangtboende i Oslo øst om at det er en god idé å flytte ut i marka.

Konsept

Våre “fremmedord”, som hage, garasje, bed og barnehageplass, er bilder på verdier man ikke har i byen. Litt ironisk, men med glimt i øyet. Vi later ikke som om Lyngåsen er bynært, vi fokuserer på kvalitetene i et naturskjønt område på landet. Illustrasjonene er tegnet i den streken vi husker fra naturfagplansjene på skolen. Plansjeideen er tatt helt ut i designet. Uttrykket er naturalistisk og en smule romantisk. Lyngåsen byr på kvaliteter du så langt bare har drømt om. Banneret i prosjektlogoen understreker det landlige, ski og fiskestang peker mot aktiviteter “rett utenfor døra.”