Jadarhus: Solbakkane

Oppgave

Selge rimelige rekkehus på Solbakkane. Skape ny interesse for et felt som har vært lenge i markedet. Appellere primært til unge mennesker i etableringsfasen. Kampanjen skulle være 100 % digital.

Konsept

Vi skapte et filmunivers der vi i sju episoder følger en ung familie på husjakt. Reidar og Marianne har med seg lille Ludvig – som sitter i køyseng mens far blir begeistret av alle mulighetene. Universet er smått surrealistisk, men filmene har tydelig fokus på salgsargumentene og det konkrete rekkehuset. Kampanjesiden på www.jadarhus.no er navet i kommunikasjonen. De som blir interesserte av reklamefilmen kan møte selgeren i Jadarhus som selv har kjøpt, se film der kjente folk på Ålgård forteller om det beste stedet i verden osv. Trafikk blir generert til siden via bannere (programmatisk kjøp) og et stort utvalg poster på Facebook. Call to action = inn på kampanjesiden. “Solbakkane Sesong 2” er inspirert av sjargongen i TV-serier, og den ble også vist som føljetong på TV-Vest.