Jæren Sparebank: Lanseringskampanje

Oppgave

De solide og tradisjonsrike lokalbankene Time Sparebank og Klepp Sparebank fusjonerte til Jæren Sparebank. Vi skulle fortelle 33 000 kunder, potensielle kunder og Jæren for øvrig at Time, Klepp og Hå hadde fått en ny bank med større muskler, men med samme varme hjerte for lokalsamfunnet.

Konsept

En lokalbank har én sjanse: Å vinne lokalpatriotene. Vi lånte mantraet til ekte fotballsupportere: Ett liv, ett lag. Du feirer oppturer, tåler nedturer og nedrykk, at treneren går og at din favorittspiller går til en annen klubb. Du lever livet ditt med laget ditt. Og du har bare plass til ett lag i hjertet.

Denne patriotismen overførte vi til forholdet mellom kunden og Jæren Sparebank. Du trenger bare en bank i livet ditt. Den som er best for livet der du bor. Den nye banken er av Jæren, for Jæren. Av jærbuer, for jærbuer.