Klepp Sparebank: Rekruttering

Oppgave

Klepp Sparebanks privatøkonomiske rådgiver Kari var et kjent og kjært fjes blant kundene. Nå skulle hun pensjonere seg, og banken måtte ut og finne noen som kunne hoppe etter Wirkola. Facebook ble valgt som hovedarena for rekrutteringskampanjen.

Idé

I 39 år har Kari hjulpet kundene sine med å finansiere små og store prosjekter. Vi laget en Kari-pappfigur som ble fotografert i relevante miljøer: på kjøkkenet, foran hytta, i New York osv. Dermed fikk vi sagt noe om stillingen, samtidig som vi fikk vist at Klepp Sparebank er nær, lokal og personlig. Papp-Kari ble også fysisk plassert i bankens lokaler. Bildene ble kjørt som vegginnlegg på Facebook og vekket stort engasjement. Kari fikk overveldende og rørende avskjedskommentarer, og banken endte opp med en finfin søknadsbunke. Til slutt tok Kari seg selv under armen og gikk.