Lervig Aktiebryggeri: 10 års jubileumsøl

Oppgave

Lervig Aktiebryggeri markerte sine første 10 år med å brygge en smaksbombe av et Vienna Lager. Designet skulle kommunisere at ølet var eksklusivt, en feiring og en takk til bryggeriets største fans. Samtidig ønsket kunden at spesialbrygget skulle skape begeistring rundt Lervigs begivenhetsrike reise fra 2003 til 2013.

Konsept

For å vise at ølet var et eksklusivt once in a lifetime-brygg, valgte vi å skille identiteten og designet fra resten av Lervig-sortimentet, samtidig som vi valgte å holde oss i samme tidsepoke. Vi lot typografien bli en viktig rolle i identiteten på to individuelle etiketter. Sølv og sort bidro til at etikettene fremstod elegant og sobert. Nøkkelordene på de to etikettene oppsummerer Lervigs utvikling fra et bryggeri som i 2003 ble etablert for å slukke lokal øltørst til det moderne bryggeriet av kvalitetsøl Lervig har blitt i 2013.