Magasin Blaa

Oppgave

Vi fikk i oppgave å utvikle nytt konsept for kjøpesenteret Magasin Blaa i Stavanger sentrum. Logoen lå fast, men vi skulle oppgradere identiteten og finne en ny måte å snakke på, både verbalt og visuelt.
 

Konsept

Magasin Blaa er et lekrere og annerledes kjøpesenter, med nisjebutikker for trendbevisste kvinner. Vi ønsket å få fram den litt eksklusive følelsen. Profilen bruker lekre trendfarger, jordfarger og gull, en stilfull typografi og drømmeaktige bilder tatt under vann.

Tekstene er inspirert av kommentarene kvinner ofte gir hverandre i sosiale medier: “Fineste!”, “Nydeligste!” “Vakreste du!”.

Logoen kompletteres av et nytt monogram/støtteelement med bokstavene MB, formgitt på en måte som gir assosiasjoner til sjø, fjell, himmel og sentrum. Inspirert av senterets plassering i sjøkanten, med utsikt mot Ryfylke.