Notum: Identitet

Oppgave

Notum er et konsulentfirma som driver med reiselivsutvikling, rådgivning og prosjektledelse i reiselivsbransjen. Notum tar deg med til det originale Norge, med røtter og historie. De ønsket å få fram norsk tradisjon i profilen sin, samtidig som de ønsket å framstå som et moderne selskap. Notum er for øvrig latin og betyr kjent/kjentmann.

Notum er et lite firma, og budsjettet var deretter. Å holde prisnivået nede, var dermed et premiss for idéutviklingen.

Idé

Vi hentet inspirasjon fra gamle norske tradisjoner som treskjæring og rosemaling, og symbolet i logoen er en modernistisk utgave av dette. Symbolet sammen med ringen rundt minner om et poststempel, som igjen representerer reiser og opplevelser. Vi laget flere stempler, slik at kunden kunne “kvalitetsstemple” alt sitt grafiske materiell. Anne-May Waage i Notum er en ivrig fotograf og har selv tatt bildene som er en viktig del av identiteten. Notum har fått en unik identitet som skiller seg fra andre aktører i reiselivsbransjen.