Oljedirektoratets ONS stand 2018

Oppgave

ONS er verdens nest største oljemesse. Vi fikk nok en gang oppgaven å lage standen for Oljedirektoratet og Olje- og energidepartementet.

Konsept

Standen kommunisere Norges fremste fortrinn som oljenasjon: Forutsigbare rammebetingelser.

Norsk sokkel er en markedsplass, et “square“, der aktørene behandles “fair”. Vi gjorde standen til et marked, en samlingsplass for utveksling av alle typer relevant informasjon knyttet til norsk sokkels fortrinn, muligheter og beviste resultater. Vi laget butikkfasader rundt møteplassene der vinduer og skilting sendte relevante budskap. Kulissene er en markedsplass fra en gang før i tida, budskapene er relevante for tiårene som ligger foran oss.

Inspirasjonen er hentet fra middelhavet et sted og London. Butikkene fikk navn etter noen av pionerene i og premissgivere for norsk oljevirksomhet. Budskapene er relevante og designet i ulike grafiske uttrykk for å skape nysgjerrighet. Bokhandelen, dagligvarebutikken, advokatfirmaet og kaféen har alle fått egne grafiske uttrykk, samtidig som helheten er ivaretatt.

Standen skilte seg tydelig ut på ONS, både i utseende og verdibudskap, og var blant de nominerte til beste store stand blant over 1100 utstillere.