Rolfsen: Stavangers motehus i 90 år

Oppgave

Rolfsen i Stavanger sentrum er en ærverdig familiebedrift som har holdt det gående siden 1924. De fører alle de store merkene innen herre- og damemote og har en suveren kompetanse på hva som rører seg i motebildet. Vi fikk i oppgave å brushe opp profilen, designe ny nettside og lansere den nye dameavdelingen som åpnet i mars 2015.

Konsept

Logoen er blitt lettere i uttrykket, og mer tidløs. En sober, tillitsvekkende og stilsikker logo med referanser til de store, klassiske motehusene. Diagonal-linjen fra R-en gjentas i det grafiske uttrykket, for eksempel i annonsene.

Nye rolfsen.no skal gjenspeile Rolfsens posisjon som regionens største merkevarehus. Nettsiden skal først og fremst være en inspirasjonskilde. Vi foreslo derfor en blogg både for herrer og damer. Butikken posisjonerer seg også på målsøm og er kjent for sin personlige kundeservice. På nettsiden er det lett å komme i kontakt og booke tid med selgerne. Nettsiden er klassisk og moderne på samme tid – akkurat som den fysiske butikken.

Tidligere Vanessa heter nå Rolfsen dame, og ble lansert gjennom en kampanje på Facebook og Instagram.