smarthotel: kampanje

Oppgave

Kampanje for åpning av nye Smart-hoteller i Oslo og Tromsø. Bidra til bra med forhåndsbookinger + godt trykk i ukene etter åpning. Vi skulle snakke til eksisterende Smart-kunder og bygge kjennskap hos alle i markedet for et hotellrom i Oslo eller Tronsø.

Konsept

Vi lanserte slagordet “Faste lave priser for alle. Alltid.” Demokratiet råder. For å vise at prisene gjelder for både kong Salomo og Jørgen Hattemaker, utviklet vi et sett med ulike maskoter. I første omgang en businessmann og en pønker, en med kalott og ei med burka, en eldre mann og ei ung jente. Osv. I sum representerer de “alle”. Alle holder samme pris i hendene. I jungelen av hotellreklamer som viser rom, skiller smarthotel.no seg ut ved å vise figurer og fast lav pris på en grafisk og annerledes måte. Der andre kjører “lokketilbud” med noen få rom til lav pris, er det alltid rimelig å bo på smarthotel.no.
Kampanjen bidro til at Smarthotell i Oslo hadde et belegg 94 % over prognose i august og 39 % over målet i september.