Suksess for Lyses nye app

Lyse Energisalg har oppdatert appen sin, og vi fikk lage lanseringskampanje. «Nå tennes tusen julelys» lyste det fra boards over hele byen andre uken i desember. Og under, i mindre skrift: «Sjekk forbruket med den nye Lyse-appen og få full kontroll over strømutgiftene!»

Med referanse til julesanger som hadde med lys å gjøre, ønsket vi å komme med et «ukommersielt» julebudskap samtidig som vi bygget merkevaren Lyse.

Busskur i Stavanger sentrum ble julepyntet med granbar, glitter, stjerner og stas. Budskapet ble også kunngjort gjennom helside i Aftenbladet, bannerannonser på aftenbladet.no, sosiale medier, nyhetsbrev og sms til kunder. Nettbannerne ble styrt slik at man først fikk et poetisk budskap, deretter et konkret budskap om appen.

Tallene fra lanseringsperioden viser at 4650 nye kunder lastet ned appen på iPhone. I tillegg har 99 % av de som hadde appen fra før, oppdatert til ny versjon. Nesten 8000 har appen på Android, men her har vi ikke tall på ny-installasjoner kontra oppdateringer.

Siden lanseringen har Lyse notert seg over 50 000 økter (innlogginger), mot litt under 20 000 i tilsvarende periode med den gamle appen. Og dobbelt så mange har registrert målerstanden med ny app, sammenlignet med den gamle. Utrullingen kan med andre ord betegnes som en suksess!

Har du ikke fått med deg denne appen, sier du? Gå inn på lyse.no/app og la det gå et lys app for deg!