Evan-Jones: kampanjefilmer

Oppgave

Å utvikle korte oppmerksomhetsskapende filmer til bruk som introer i presentasjoner, web og i sosiale medier.

Konsept

Filmene skal ikke være morsomme, men irriterende. Filmatiseringen er inspirert av “The Office”. De kleine øyeblikkene er overdrevet enda et hakk gjennom visualiseringen og skaper usikkerhetsmomenter som irriterer. I tillegg har vi kastet inn irriterende folk.

Filmene tar tak i den fantasien som ofte settes i gang når noen er kjedelige, provoserende, overdrevent positive eller irriterende.

Ideen er å utfordre ledere /beslutningstakere på problemstillinger som næringslivet kjenner seg veldig godt igjen i. Utfordringene er knyttet til etablerte folkelige begreper som “tåkeprat” og “gå rundt grøten”. Det fjerner akademisk preg og peker på at Evan Jones har en utfordrende og praktisk-orientert “Helt ærlig”-tilnærming i kontrast til jungelen av forsiktige, prosessorienterte og akademiske konkurrenter.