ExxonMobil: rekruttering

Oppgave

Nytt rekrutteringskonsept. Hovedsakelig rettet mot nyutdannede. Ønsket å appellere til de flinkeste ved å få fram attraktiviteten og til dels underkommuniserte muligheter. Gjøre selskapet synlige i et tøft rekrutteringsmarked. Annonser, webbannere, brosjyrer, plakater, ministands, lanseringsfilm osv.

Konsept

Løfte fram ExxonMobils posisjon og tilbud. Hva får du i verdens største energiselskap, et selskap stappfullt av store oppgaver, flinke folk og gode opplæringsprogram? Gjennom rekrutteringsmantraet “Flinke folk blir enda flinkere blant flinke folk” vil vi få søkere til å tenke gjennom hvor mye arbeidsgiveren faktisk betyr. Konseptet krediterer sterkt alle som allerede jobber i selskapet. Visuelt ser vi faktiske medarbeidere, to og to, hode mot hode, slik folk møtes på jobben, i en dynamisk utvikling for alle: ung, gammel, mann, kvinne.