Strøken Bil: profileringsfilmer

Oppgave

Utvikle korte oppmerksomhetsskapende animasjonsfilmer – bumpere til bruk i ulike digitale kanaler og skjermer basert på et etablert kommunikasjonskonsept.

Konsept

Alle med bil har opplevde de dagligdagse situasjonene der bilen din blir påført en liten, men svært irriterende kosmetisk skade.

Vi valgte å lage seks tydelige historier med enkel emosjonell gjenkjenning og dekoding knyttet til de seks tjenestene Strøken Bil leverer. Fra den eitrende forbannelsen over for eksempel en parkeringsbulk, til den grenseløse gleden over å bli tatt fra helvete til himmelen av Strøken Bil. Kunden blir dobbelt glad: over å få en strøken bil raskt tilbake, over at prisen var overraskende lav. Det var et mål i seg selv at filmene kom tydelig frem i FB feeden når folk scroller.

Typografi og farger er i tråd med profilen slik at gjenkjenning blir enklere. Universet er takknemlig å jobbe med på alle flater.