Vår Energi: Identitet

Oppgave

Utvikle et visuelt uttrykk som tydelig skiller Vår Energi fra resten av bransjen. Vise at nykommeren er et friskt offensivt pust i en etablert, kanskje litt satt, næring.

Konsept

Ordet “vår” har i seg ny start, et veiskille. Tro, endring, nytenking, kraft, vilje.

De tre bærende budskap gir alle positive assosiasjoner til ordet “vår”:
VÅR ER VEKST, VÅR ER OPTIMISME, VÅR ER ENERGI.

Vi leker med former, symboler og typografi. Identiteten er en feiring av våren og alt det flotte vi assosierer med den. Det grafiske universet har nettopp vekst, optimisme og energi i seg. I tillegg til visualiseringen av ordet “vår”, ble det laget illustrasjoner som viser bransjen selskapet er en del av. Illustrasjonene følger opp det lekne, stilistiske uttrykket og er på å skille Vår Energi fra andre oljeselskap.